Компоненты, модули, шаблоны и другие Расширения Joomla

Практичний психолог рекомендує:

 Як гармонійно розвивати мозок дитини

«Мозок потребує спільної роботи двох півкуль» - говорить доктор Роберт Мелілло, відомий автор та експерт у сфері нейропсихології та нейроповедінкових розладів у дітей. - Збалансована робота головного мозку дитини забезпечує гарне функціонування травної та імунної систем, а також підвищує інтелектуальні здібності. Якщо робота мозку не збалансована, у дитини можуть виникати проблеми з моторними (руховими) навичками, здатністю обробляти інформацію, а також проблеми з травною, гормональною та імунною системами».

Існують конкретні способи, якими ви можете допомогти вашій дитині збалансувати роботу мозку. До того ж, виконуючи кілька простих вправ, ви і ваша дитина можете весело й цікаво провести час. Вправи наступні:

  • Перетин середньої лінії тіла.Грайте в ігри, які в прямому розумінні змушують дитину перетинати середню лінію її тіла. Наприклад, нехай дитина крокує на місці, високо піднімаючи коліна, і при цьому лівою рукою дістає правого коліна, а потім правою рукою дістає лівого коліна. Ви можете трохи вдосконалити гру й надати їй більш кумедного характеру, додавши в якості фону улюблену музику. Під динамічні звуки рухи повинні прискорюватися, а під більш спокійні, відповідно, сповільнюватися. Чергуйте їх для різноманітності.
  • Включення уяви.Дозвольте вашій дитині перенести вас у світ мрій. Заохочуйте її придумувати собі всілякі ігри або імпровізувати в розігруванні сценок за участю її м'яких іграшок. Такий прояв творчості може дійсно допомогти вашій дитині у розвитку її правої півкулі мозку.
  • «Віджимання» з олівцем.Вправа наступна: тримайте олівець перед носом дитини. Відстань має бути достатньо далека, щоб не двоїлося побачене, але при цьому й досить близька, щоб по-справжньому зосередитися на предметі. Повільно переміщуйте олівець вперед у напрямку до дитини й попросіть її вказати вам той момент, коли вона побачить замість одного олівця два. Попросіть дитину постаратися сфокусувати свій погляд так, щоб знову побачити один олівець. Як тільки у неї вийде досягти бажаної різкості, перемістіть олівець ще трішки ближче, поки вона знову не побачить два олівці. І потім повільно рухайте олівцем назад. Повторіть так тричі. Ця вправа допомагає зміцнити м'язи очей і потренувати мозок.
  • Жонглювання.Жонглювання - це відмінна широкомасштабна діяльність мозку щодо балансу, адже вона вимагає добре скоординувати моторні навички й зосередити увагу на об'єктах, які переміщуються від однієї сторони тіла до іншої. І добре те, що такий вид активності здатний захопити дитину на кілька годин.
  • Вільне володіння словом.Запропонуйте дитині наступну гру: нехай вона за 60 секунд постарається назвати якомога більше слів (будь-якої тематики), що починаються на певну літеру. Порахуйте, скільки слів вона змогла перерахувати й поспостерігайте за їхньою кількістю в динаміці. Ви побачите, як їй буде вдаватися це все краще й краще. Якщо вашій дитині притаманний дух змагання, ця вправа допоможе їй поліпшити баланс мозку й навчить змаганню з самою собою, що теж дуже важливо.
  • Йога.Візьміть кілька уроків йоги разом зі своєю дитиною. Цінність цих вправ у тому, що вони орієнтовані на різні види дихальних вправ. Завдяки правильному диханню до мозку надходить додаткова кількість кисню, що сприяє його кращому функціонуванню в цілому. Отже, дитина буде краще зосереджуватися й мислити більш ясно. Також йога дозволяє дитині рухатися, взаємодіючи з іншою людиною, тобто може слугувати відмінною можливістю для покращення стосунків «батько-дитина» («мати-дитина»).
  • Гра «Що якщо».Сенс гри в тому, щоб ставити найрізноманітніші запитання, які неодмінно повинні починатися зі слів «що якщо». Що якщо ми всі переселимося на Місяць? Що якби ти навчився літати? Що якби Бетмен був реальним? Поставте вашій дитині кілька запитань у стилі «що якщо» і проведіть спільне обговорення відповідей на деякі з них. Така діяльність підштовхує дітей мислити нестандартно й розвиває їхній творчий потенціал, використовуючи мовні навички лівої півкулі мозку. Ви також можете поставити більш практичні запитання. Що якщо мені зроблять боляче? Що якщо хтось буде мене дражнити? Обговоріть можливі вирішення таких ситуацій.
  • Фізична активність.Вийдіть з будинку й пограйте з «літаючою тарілкою». Просто прогуляйтеся на свіжому повітрі. Пограйте в футбол на місцевому стадіоні. Вправи є відмінним стимулом для мозку в цілому, а спортивні змагання без будь-якої суворої структури допомагають збалансувати мозок. Поїздка в парк – це також чудова можливість завести нових друзів і поліпшити свої соціальні навички.
  • Мистецтво.Допомагайте дитині розкрити в собі творчий потенціал. Можна просто в магазині канцтоварів купити олівці, фарби та альбоми для малювання. А можна піти набагато далі й записати дитину в гурток гончарного мистецтва, живопису або домовитися про уроки музики.
  • Вчіться розслаблятися.Стрес може серйозно ускладнити роботу мозку. Діти й дорослі здатні настільки сильно занурюватися в проблему, що від виниклої напруги, пов'язаної зі стресовим станом організму, у них виникають когнітивні проблеми з концентрацією уваги й обробкою інформації, що надходить. Існує безліч способів відпочити й відновити сили, виберіть будь-який, який вам подобається.

У кожної дитини присутній певний ступінь дисбалансу мозку. У когось домінує ліва півкуля, а в когось - права. Ці вправи, як і інші способи творчого самовираження, допоможуть сприяти його збалансованій роботі. Як тільки ваша дитина почне робити успіхи в напрямку збалансованості правої та лівої півкуль мозку, ви помітите й будете неймовірно раді кращій концентрації уваги, більш врівноваженому настрою, кращій моториці та зміцненню її фізичного здоров'я

 

 

 

 

 

 

 

ЦІКАВІ ПОСИЛАННЯ НА ДОПОМОГУ БАТЬКАМ

 Міні - мультфільми, щоби легко пояснити дітям, як розповсюджується вірус:

https://osvitoria.media/news/mini-multyk-pro-protydiyu-koronavirusu-zapustyly-telekanal-plyusplyus-i-moz/

 

https://www.facebook.com/ihor.stepura.official/videos/%D1%8F%D0%BA-%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%81%D1%8E%D0%B4%D0%B6%D1%83%D1%94%D1%82%D1%8C%D1%81%D1%8F-%D0%B2%D1%96%D1%80%D1%83%D1%81-%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%B9-%D0%BC%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82/203339550765912/

 

Цікаві відеоролики для ігрової діяльність дітей та батьків вдома:

Instagam:

@mom_zinas

@kroshkaumka

@ariana_playswith_mama

@iyiki_varsn_cocuk

Facebook:

https://www.facebook.com/profile.php?id=100016024118245

 

 

50 обов’язкових завдань для дошкільника на карантин

 

Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам, вихователям та вчителям п’ятдесят розвивальних завдань та розмальовок для розвитку навичок аналітичного, логічного, творчого мислення, довільної уваги, зорової пам’яті, дрібної моторики та загальної ерудиції.

Виконання запропонованих завдань сприятиме формуванню у дітей позитивного ставлення до навчання, вихованню впевненості у собі та своїх освітніх можливостях, що є важливою запорукою всебічного розвитку дитини та впевненого засвоєння нею шкільної програми в подальшому.

Вивчаємо дні тижня. Це завдання навчить дитину розрізняти дні тижня та пов’язувати їх із такими поняттями, як «вчора», «сьогодні», «завтра». Під час виконання завдання дитина вчитиметься орієнтуватись у часі, розвиватиме увагу, пам’ять та творче мислення.

Який малюнок наступний. Цей комплект завдань є відмінним помічником у розвитку логічного мислення дитини, адже під час його виконання вона використовуватиме такі логічні прийоми, як аналіз, синтез, порівняння тощо, визначатиме певні принципи та робитиме обґрунтовані умовиводи.

Вивчаємо місяці й пори року. Це завдання допоможе дитині вивчити правильну послідовність місяців року та запам’ятати, які з них належать до календарних весни, літа, осені й зими, а також запам’ятати, за яким порядком змінюють одна одну різні пори року.

Читаємо по складах: завдання. У цьому комплекті завдань застосовується комплексний підхід до навчання читання, адже завдання ілюструє слово, що поділено на склади. Виконання завдання вимагатиме від дитини залучення логіки, зорової пам’яті та просторового уявлення.

Тренуємо логіку: «Житла тварин». Це завдання призначене для маленьких дітей. Воно дозволить потренувати логічне мислення, покращити навички мовлення, збагатити словниковий запас, а також сприятиме розвитку дрібної моторики.

Тренуємо пам’ять. Цей комплект завдань стане одним із засобів тренування зорової пам’яті вашої дитини, а також познайомить її із різноманітними предметами навколишнього світу.

Знайди пару (розвиваємо логіку). Цей комплект завдань покликане сприяти розвитку логічного та абстрактного мислення дитини, а також її уваги та пам’яті. У завданні надано десять малюнків із зображенням різних предметів, розташованих у два стовпчики, але безсистемно. Дитині необхідно з’єднати їх таким чином, аби утворилося п’ять пар.

Домалюй відсутні частини малюнка. Цей комплект завдань допоможе дитині розвинути спостережливість і кмітливість, логічне та творче мислення, уміння робити умовиводи (індуктивні та дедуктивні) й ретельно аналізувати сюжетні елементи запропонованого зображення.

Вивчаємо різні погодні явища. Це завдання дозволить познайомити дитину із різними погодними явищами, потренувати її уяву, фантазію й асоціативне мислення, а також дрібну моторику та вміння підбирати потрібні кольори.

Тренуємо логіку: «Дороги й транспорт». Це завдання дозволить потренувати логічне мислення, покращити навички мовлення та збагатити словниковий запас, а також сприятиме розвитку дрібної моторики.

Вивчаємо чотири частини доби (хлопчик). Це завдання допоможе дитині краще зрозуміти таку одиницю вимірювання часу, як доба та її загальноприйнятий поділ на чотири частини – ранок, день, вечір, ніч, дасть можливість повторити, скільком годинам вона дорівнює, та порозмовляти про щоденні події в житті дитини, що відбуваються в кожній з її частин.

Навчальна розмальовка «У пошуках цифр». Це завдання допоможе дитині вивчити цифри від 0 до 9-ти в цікавій і творчій формі. Для цього їй пропонується малюнок, на якому «заховалися» цифри, при цьому кожна цифра слугує елементом зображення.

Знайди схожі предмети. Цей комплект завдань допоможе навчити дитину робити логічні висновки. Дитині необхідно уважно проаналізувати властивості та належність намальованих предметів до певної категорії та вибрати серед них ті, що мають щось спільне або іншим чином пов’язані між собою, пояснивши при цьому хід власних думок.

Кошик з одягом: будуємо словосполучення та розмальовуємо. Це завдання допоможе дитині розвинути навички читання та навчитися правильно будувати словосполучення іменників з прикметниками. Дитині пропонується поєднати назви одягу з відповідними кольорами, а потім розмалювати зображення предметів одягу у вибрані кольори.

Навчальна розмальовка: цифри. Цей комплект завдань допоможе дитині в незвичній і цікавій формі навчитись писати цифри. Оскільки кожне завдання має форму розмальовки, у якій цифри слугують важливим елементом зображення, дитина сприйматиме навчання як приємне заняття.

Водоспад доброти: здійснюємо добрі вчинки. Це завдання посилить мотивацію дитини робити добрі справи, виховуватиме в ній бажання допомагати іншим та доброзичливість. Це завдання – чудова можливість навчитися ставити перед собою цілі та досягати їх.

«Пара без пари»: тренуємо увагу. Цей комплект завдань допоможе дитині потренувати увагу та зорову пам’ять. У ньому даються 20 однакових фігур з різним орнаментом. Виконуючи завдання, дитина краще запам’ятає таку геометричну фігуру, як коло, та познайомиться з різними формами, зможе покращити дрібну моторику й зорово-моторну координацію.

«Дні тижня»: розташовуємо за порядком. Це завдання дасть змогу дитині в цікавій і ненав’язливій формі повторити назви днів тижня та їх порядок. Виконуючи завдання, дитина зможе запам’ятати правопис відповідних слів і порядкові номера днів тижня, розвиватиме навички читання, увагу, пам’ять, а також дрібну моторику та координацію рухів.

Графомоторні навички: тварини. Цей комплект завдань створено з метою комплексного розвитку дитини, адже його виконання дозволяє набувати й тренувати графомоторні навички, зорово-рухову координацію та розвивати різні функції уваги.

Скопіюй фігури. Цей комплект завдань допоможе дитині розвинути зорово-моторну координацію, просторове мислення та дрібну моторику. Воно містить шість фігур-зразків (на 6 точок кожна). Дитині пропонується відтворити ці фігури за опорними точками.

З’єднуємо половинки фруктів та ягід. Цей комплект завдань допоможе дитині збагатити свої знання про фрукти та ягоди, розширити кругозір та збільшити словниковий запас. До того ж виконання завдання сприятиме розвитку уваги, пам’яті, логічного мислення, а також тренуватиме дрібну моторику та зорово-моторну координацію.

Розповідь у картинках: тренуємо логіку. Цей комплект завдань дозволить розвивати логічне мислення та мовлення дитини, тренуватиме її увагу та розумове зосередження. Пронумерувавши малюнки, бажано в подробицях розповісти зображену історію. Якщо дитина матиме бажання, вона може наостанок все розмалювати.

Сортуємо за категоріями «зима» і «літо». Це завдання допоможе дитині навчитись аналізувати та сортувати картинки відповідно до певних категорій. Дитині дається 12 різних малюнків, на яких зображені предмети одягу, а також предмети користування в зимовий або літній період. Треба вирізати їх і розсортувати за категоріями «зима» і «літо».

Знайди риму (українська мова). Чи знає ваша дитина, що таке рима і чи може підібрати риму до певного слова? Цей комплект з 8 завдань допоможе дитині зрозуміти, яким чином римуються слова, і розвинути почуття рими.

Учимось рахувати до десяти: розмальовка. Це завдання допоможе дитині в цікавій і наочній формі потренувати математичні навички рахунку до десяти та правильного написання цифр. Виконання завдання допоможе дитині зрозуміти співвідношення понять «цифра» та «число», що матиме велике значення при подальшому вивченні математики.

Рахуємо яблука й тренуємо увагу. Цей комплект завдань допоможе дитині потренувати довільну увагу, навички рахування до десяти й уміння писати відповідні цифри й числа, а також дрібну моторику, зорово-моторну координацію й допоможе повторити основні кольори.

Веселі гусенички – учимось рахувати до 10-ти. Це миле й симпатичне завдання допоможе дитині в приємних умовах навчитись рахувати до десяти та писати цифри. Дитина повторюватиме та закріплюватиме бажану математичну навичку, тренуючи при цьому дрібну моторику та зорово-моторну координацію.

Учимо українську абетку за малюнками. Це завдання допоможе дитині в цікавій формі згадати літери української абетки, навчитись визначати перші звуки в словах і писати відповідні літери. Завдання пропонує розглянути різні малюнки тварин і предметів, сказати, хто або що зображено на кожному з них, і написати початкову літеру кожного слова.

Малюємо за українським алфавітом. Цей комплект завдань допоможе поєднати вивчення українського алфавіту з тренуванням дрібної моторики та зорово-моторної координації під час малювання та розмальовування наданих зображень.

Невгамовні чоловічки: тренуємо увагу. Це завдання допоможе дитині розвинути навички порівняння, навчитись аналізувати групи зображень та виокремлювати серед них однакові. Виконуючи його, дитина розвиватиме просторове мислення й довільну увагу.

Знайди схожі предмети. Цей комплект завдань сприяє розвитку логічного мислення та здатності дитини робити узагальнення. За його допомогою батьки можуть познайомити дитину з таким поняттям, як «аналогія», адже, виконуючи кожне завдання, саме за аналогією дитина вчитиметься робити потрібні висновки, основою для яких слугуватиме схожість предметів за певною ознакою.

Розмальовка «Барвиста закономірність». Це завдання сприятиме розвитку логічного та просторового мислення, а також уваги та дрібної моторики дитини. У завданні пропонуються вісім рядків із квітами, які треба розмалювати, але зробити це треба за певним алгоритмом.

Розмальовка «Перші літери». Це завдання допоможе дитині пригадати деякі літери української абетки (В, Г, З, М, С, П), усвідомити взаємозв’язки між звуками та літерами. Також дитина потренує зорове та слухове сприйняття, дрібну моторику та уважність.

Учимо українську абетку за малюнками. Це завдання допоможе дитині в цікавій формі згадати літери української абетки, навчитись визначати перші звуки в словах і писати відповідні літери. У якості додаткового завдання можна запропонувати дитині назвати відсутні літери.

Збери слово. Цей комплект завдань вдало поєднує в собі елементи гри, головоломки та навчання, й покликаний допомогти дитині набути навичок читання та правопису слів, роблячи це у цікавій формі, із залученням уваги, мислення й трішечки кмітливості.

Сортуємо на «холодне» і «гаряче». Це завдання створено для дітей, які вчаться аналізувати оточуючий світ і систематизувати отриманні знання про нього. У завданні дванадцять зображень, які треба вирізати та розсортувати за категоріями «холодне» і «гаряче.

Розвиваємо увагу, шукаючи фруктовий код. Це завдання допоможе дитині навчитися зосереджувати свою увагу на потрібному об’єкті. Дитині необхідно знайти та обвести у рядках зазначену послідовність фруктів. У процесі виконання завдання у дитини формуватиметься стабільна, сконцентрована і стійка увага, розвиватиметься логічне та просторове мислення.

Орієнтуємось у просторі. Цей комплект завдань допоможе дитині краще орієнтуватись у просторі, визначати місце та положення об’єктів, сприятиме розвитку творчих здібностей. Під час виконання завдання дитина зможе поринути у світ дитячої фантазії, придумати історію про те, що зображено.

Зима: знайди відмінності та розмалюй. Це завдання-розмальовка допоможе дитині розширити уявлення про зиму та розвинути навички порівняння. Воно містить два малюнки на зимову тематику, що, на перший погляд, нічим не відрізняються. Насправді ж малюнки мають 10 відмінностей, які потрібно відшукати та розмалювати.

Уважний пастух. Рахуємо та порівнюємоЗавдання допоможе дитині опанувати рахунок до 10, формувати навички порівняльного аналізу, розвивати увагу та кмітливість. Дитині пропонується розглянути та порівняти два схожих малюнки.

Розмальовка «12 місяців». Це завдання-розмальовка не тільки допоможе потренувати дрібну моторику, увагу, покращити вміння підбирати різні кольори й навіть покращити навички читання, а й познайомить дитину з характерними особливостями кожного місяця, відповідними народними прислів’ями та приказками, а також зі щорічними святами, що припадають на цей місяць.

Веселе сортування для дітей. Цей комплект завдань покликаний навчити дитину сортування та категоризації, а також розширити її кругозір і збагатити словниковий запас. Кожне завдання пропонує дитині певні категорії, відповідно до яких вона повинна розкласти надані малюнки предметів або живих істот.

Вчимось визначати погоду. Пропоноване завдання допоможе дитині розвивати елементарні уявлення про природні явища та сезонні зміни в природі. Виконуючи завдання, дитина вчитиметься помічати особливості природних явищ, орієнтуватися у порах року, їх прикметах, характерних ознаках

Розумний акваріум. Розвиваємо логіку. Пропоноване завдання допоможе дитині розвивати гнучкість, логічність мислення, винахідливість і терпіння. Дитині пропонується домалювати мешканців акваріума в порожніх комірках, відповідно до зазначеного напрямку та кольору.

Прибираємо галявину, сортуємо сміття. Це завдання допоможе дитині зрозуміти основи екологічного природокористування, усвідомити важливість дотримання правил природоохоронної поведінки. Дитині пропонується допомогти прибрати сміття на лісовій галявині.

Вивчаємо фразеологізми: порівняння в малюнках. Пропоноване завдання допоможе дитині навчитися вживати фразеологізми, збагатити словниковий запас. Дитині пропонується дописати словосполучення й з’єднати їх із відповідними малюнками.

Вивчаємо геометричні фігури. Цей комплект завдань допоможе ознайомити дитину з геометричними фігурами, розвиватиме просторову уяву, навички письма, навчить упізнавати елементи геометрії в повсякденному житті.

Шукаємо предмет без пари: ялинки. Такий комплект завдань допоможе дитині розвинути логічне мислення, увагу й кмітливість, творчі здібності. Дитині пропонується знайти й обвести малюнок, у якого немає пари. Пару для знайденого предмета можна домалювати.

Написання цифр від «1» до «10». Цей комплект завдань – перший крок до вивчення написання цифр від одного до десяти та рахунку. Завдання також сприяють здобуттю дитиною навичок дрібної моторики.

Числові лабіринти: цифри та числа від 1 до 20. Цей комплект завдань закріплюватиме знання цифр та чисел. Роздрукуйте завдання і попросіть дитину прокласти шлях лабіринтом цифр. Від кожної цифри до наступної є тільки один правильний напрямок, що необхідно позначити, намалювавши стрілки або замалювавши всі квадратики у порядку від одного до десяти або від одного до двадцяти.

Кожне завдання можна роздрукувати на звичайному або кольоровому принтері та використовувати необмежену кількість разів. Завантаження завдань для дітей доступне для користувачів сайту після швидкої реєстрації.

 

ВІДПОВІДІ НА ДИТЯЧІ ЗАПИТАННЯ:

Пам’ятка для батьків

 

  • Дитячий садок працює 5 днів на тиждень з 7:00 до 17:30 (чергові групи з 6:30 до 18:30). Прийом дітей з 6:30 до 8:00Пам’ятайте: своєчасний прихід дитини - необхідна умова правильної реалізації освітнього процесу.
  • Про неможливість приходу дитини в дошкільний заклад через хворобу або з іншої причини необхідно обов’язково повідомити вихователя групи.
  • Дитина, що не відвідує дитячий садок більше трьох днів, приймається лише з довідкою-дозволом від лікаря.
  • Плата за харчування дитини здійснюється до 10 числа поточного місяця з 7.30 до 8.15 та з 16.00 до 17.00
  • Оплата відраховується лише за дні невідвідування

 

Для створення комфортних умов перебування дитини в ЗДО необхідно:

  • не менше трьох комплектів змінної білизни ;
  • піжама для сну;
  • тапочки;
  • два пакети для зберігання чистого та використаного  одягу;
    промаркувати одяг та інші речі.

 

Вимоги до зовнішнього вигляду та одягу дітей

  • Одяг дитини повинен бути чистим, охайним, відповідати порі року, температурі повітря, відповідати розміру дитини. Повинна бути чиста нижня білизна.
  • Зав’язки і застібки мають бути розташовані так, щоб дитина могла самостійно себе обслужити.
  • Взуття має бути легким, теплим, точно відповідати нозі дитини, легко зніматися і надіватися.
  • Носова хустинка потрібна дитині як в приміщенні, так і на прогулянці. Зробіть на одязі зручні кишені для її зберігання.
  • Обличчя повинно бути умите, ніс, руки – чисті, нігті – підстрижені, зуби – почищені, зачіска – охайна.
  • Щоб уникнути випадків травматизму та з метою збереження здоров’я дітей, необхідно перевіряти вміст кишень дитини на наявність небезпечних предметів. Категорично забороняється приносити в садок гострі, ріжучі, скляні предмети, дрібні предмети (намистинки, ґудзики і тому подібне, пігулки , жуйки), а також їжу та напої.  

 

Витяг з Наказу Міністерства освіти і науки України

від 21.11.2002р. № 667

 

«Про порядок встановлення

плати для батьків за перебування дітей

у державних і комунальних дошкільних та

інтернатних навчальних закладах».

 

  1. 2. Установлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних навчальних закладах

2.1. Відповідно  до  статті  35 Закону України "Про дошкільну освіту" батьки або особи,  які їх  замінюють,  вносять плату за харчування дітей у державному та комунальному дошкільному навчальному  закладі  в  розмірі що не перевищує 60 % від вартості харчування на день.

2.2. Розмір плати за поданням дошкільного навчального закладу встановлюють  місцеві  органи  виконавчої влади,  органи місцевого самоврядування або  підприємства,  організації  та  установи,  які перебувають  у  державній  (комунальній) формі власності і мають у своєму підпорядкуванні дошкільні навчальні заклади,  один  раз  на рік  з  урахуванням  матеріального  стану  сім'ї  та режиму роботи закладу.  Вони  можуть   установлювати   додаткові   пільги   щодо батьківської  плати  за  харчування  дітей у дошкільних навчальних закладах  за  рахунок  коштів   відповідних   місцевих   бюджетів, підприємств, організацій, установ.

2.3. Розмір плати зменшується на 50 % для батьків,  у сім'ях яких троє і більше дітей.

При зменшенні на 50 % батьківської плати за харчування  дітей  у  дошкільних  навчальних  закладах  нарівні з рідними дітьми враховуються падчерки та пасинки,  які проживають у цій сім'ї, якщо вони не були враховані в сім'ї іншого з батьків, а також  діти,  на яких оформлена опіка у зв'язку зі смертю батьків, позбавленням їх  батьківських  прав,  засудженням  до  позбавлення волі,  включаючи час перебування під слідством або направленням на примусове лікування тощо.

2.4.  Від  плати  за  харчування  дітей  звільняються батьки або особи,  які  їх  замінюють,  у  сім'ях,  які отримують допомогу відповідно до статті 19 Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми». Підставою для звільнення є довідка про призначення такої допомоги, видана органами праці та соціального захисту.

2.5. Звільнення батьків від плати або зменшення розміру плати за харчуванн дітей у дошкільних навчальних закладах проводиться щорічно і може переглядатися протягом року, але не більше одного разу, та запроваджується в місячний термін після подання відповідних документів:

  1. довідка про призначення допомоги відповідно до статті 19 Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми», видана органами праці та соціального захисту;
  2. довідка про склад сім’ї, видана житлово-комунальними організаціями.

 2.7. Плата   за  харчування  дітей  у  дошкільних  навчальних закладах вноситься щомісяця, не пізніше 10 числа поточного місяця.  У разі невнесення плати  в  установлені  строки  ці  суми  стягуються   в   порядку, визначеному чинним законодавством.

2.8. Якщо   представлені  батьками  документи,  перелічені  в пункті 2.6,  викликають сумнів  щодо  їх  достовірності,  керівник дошкільного навчального закладу може зробити запит до підприємств, організацій,  установ,  які  видали   довідки,   щодо   необхідних уточнень.  При виявленні факту недостовірності документів, що дали право  батькам  на  звільнення  або  зменшення  розміру  плати  за харчування  дітей  у  дошкільних навчальних закладах,  плата з них справляється за весь період,  на який батьки  були  звільнені  від плати, або зменшено її розмір, але не більше ніж за минулий рік та місяці поточного року.

2.9.  Батьки  сплачують  лише  за  дні  відвідування  дитиною дошкільного   навчального   закладу.  За  дні,  у  які  дитина  не відвідувала  закладу  (у  разі  хвороби,  карантину,   санаторного лікування,  відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, у літній оздоровчий  період  (75  днів)   тощо),   плата   з   батьків   не справляється.

2.10. З  осіб,  які  не  подали  необхідних  документів  щодо звільнення  від  плати  або   зменшення   розміру   плати,   плата справляється  в розмірі, що не перевищує 50 % від вартості харчування дитини на день.